hey, welcome yaw!

---------------------- HI, WELCOME YAWW! HI, WELCOME YAWW! ---------------------

Wednesday, December 29

work and work

ahahaa, well, here i am. just wanna say i'm proud to be EMILIA.
ngeh3, nonsense2, hahaa, ta de lh. skrg ini hati sgt lh sedang brsuka ria menari nari.
hahahaaa, ntah pape pulak. sekah kang, huhh, okay, serius2. *muka serius.

actually, just now i went to Pasir Salak Resort. *with izreen, for what?
alahaiii, tgk title entry pn da tau kn. hehee.
work, work, work, and work lh babe! muahahaa. suka suka.


 what an awesome place to work! ow Goshhh!

okay, fisrtly, kitorg just tnya2 semua tu lh,
n kakak tu dgn politely nye, explain lh kt kitorg psl working kt situ.
actually, they really need workers skrg ni, byk je borang da habis.
tp dorng tkut, at first je ayt manis, nnt tggl kn kje tu,
sbb hmm, gaji dia pn buleh kira sikit la jugak kn,

okay, we were discussing here, :)

ahahahaa, i don't mind lh, asl kn x membela lemak je kt rumah tuh, 
well, ade shift dr pkul 6 pg till 3 ptg. lg 1 shift dr pkul 1 ptg till 9 mlm.
erm, 9 hours per day, RM16 per day, sikit jugak, tp taram sudah lh, ahahaa.
my job is just to serve the breakfast, lunch, dinner and so on lh. *just serve okay.
then, clean up cafe blk. tu pn if ade guest lh kt resort tu, if x de, goyang kaki ckup. gaji jln.
tp maybe dorng akn call utk tlg part house keeping pulak lh. gaji naik. hahaa.

mean, if semua2 tu, i can get RM416 only per month
plus on time and working smartly, i'll get RM50 for bonus. so, RM466.
plus OT pulak, i can get around 600 or 700 plus plus lh. how awesome!

*okay, u go home, and ask your parents first okay adik2? 
then, u call me anytime u want. i'll try grab the job for both of u. *smiling.
sbb we all just takut ade yg bila da start kje mula lh byk songeh.
gaji sikit lh, parents ask to work morning only, mlm x buleh pulak,
pd hal masa first2 tu, ayt semua positif, *serious face.
bila kne OT sbb ade vvip pulak, kne blk around 2 a.m lh kn.
tp dorg pergi buat *(?) dgn boyfriend pulak. haishh. *ak ng izreen telan air liur ketat ketat.
it was true. pnah jd lh, that's why akk ckp skrg ni.
so, we dont want any trouble nnt, think wisely dulu okay?
lg pn, korg ni part time je kn. so, ssh sikit lh. if permanent, mmg byk advantages lh.

* okay lh kakak. kmi mmg x ksh lgsg kot. sbb skrg ni mmg x buat ape pn kt rumah kn.
free all over around. yeahh, *lg pun, dani sudah pulang. hukhukhuk :'(
hey, back to the topic lh, haishh, sad story pulak, bhahaha,
okay2. whatever it is, kitorg akn cntct akk lh nnt ek,

*erm, korg buleh start bila ek agk2? *pehh, shocked question!
we just laughed. hmm, next month lh kak. jan. sbb this week byk bnde x settle lg.
ouh, mean, next week lh tu? 1st jan is this sat right? so, 3rd jan nnt lh kn? monday.
x buleh awl ke ek? ouh, korg nk celebrate new year yea?
automatically, izreen pointed at me n said "yeah, dia kak, new year dia!" 
sakai gila kau kn izreen, hahaa, *dlm hati suka ria suka ria :)

*hm, okay lh kak, ape2 nnt, kitorg roger2 akk ey? thanks a lot tau,
eyh, no problem, okay punyaa, :)

and, and, and, and.. we went out with the very very wide plus big smile.
ow, yeahhhh! next step, ibu ayh, kne bagi jugak tau! hehee. :)
hoping, hoping, hoping ^^ *i'll post the result later :)